Hur du gör en god och nyttig smothie

Hej på er! I det här inlägget tänkte jag berätta hur du gör dig en god och nyttig smothie.
det du behöver är.
  • Frysta hallon och blåbär
  • Mixer
  • Skål eller bägare
  • Vanilj kvarg
  • frukt (  en halv banan) 1st passionsfrukt
  • Mjölk ( mini mjölk )
  • Vanilj Yoghurt ( om man vill annars räcker det med mjölk)
 Det du börjar med är:
  1. Skär bananen i bitar och passonsfrukten i två halvor. Häll sedan ner det i en din bägare.
  2. Tag och tillsätt 1-2 msk vanilj kvarg.
  3. Passionsfrukten ska du gröpa ur med en sked så du ska inte mixa hela frukten bara innehållet.
  4. 2dl  vanilj yoghurt.
  5. 5dl Mini mjölk.
  6. Sen är det bara att börja mixa ner allting.
  7. Det tar cirka 2-3 min att göra detta.
  8. Klar!!
Du behöver ju såklart inte ha just dom frukterna och bären som jag skrev du kan välja exakt vilka du vill.
Därför att jag valde just hallon och blåbär är att jag tycker om det väldigt mycket, banan älskar jag och passionsfrukten är bra om man har dåligt imunförsvar haha bra att veta :) 
Hoppas ni tycker om det här inlägget. Men lycka till så ses vi igen snart hoppas jag hejdå!!!
( nu kommer det lite bilder)
 
 
 
 Det ser kanske lite äckligt ut men det blir gott lovar;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0