Bra pluggtips !

Hej på er sorry för väldigt dålig uppdatering men det beror på vissa personliga saker men nu ska jag försöka bli aktiv igen. Imorgon så ska jag till sjukhuset sen till skolan, vi får våra datorer imorgon och är super taggad på att få en Macbook Pro. Jag tycker verkligen om min skola och klass känner att jag gjorde ett bra gymnasium val, att få lära känna nya människor är bland det bästa för en själv och börja en ny start. I det här inlägget hade jag tänkt att dela med mig av mina bästa tips är det kommer till att börja plugga och orka.
  1. Köp en KALENDER det är bland det bästa du kan ha i skolan att kunna planera och skriva ner när det är viktiga saker att komma ihåg t.ex. prov , läxor, födelsedagar ,lov  osv.
  2. Skriv ner frågor som handlar om det du ska lära dig som inför ett prov så du ser vad du ska kunna och behöver läsa mer på.
  3. Be någon förhöra dig som en kompis eller förälder.
  4. Spela in när du läser så du kan lyssna på det exempel när du sitter i skolan på rasten eller nån annan stans.
  5. Om du har svårt att koncentrera dig när du ska plugga till ett prov eller något annat när du sitter på ditt rum gå till ett bibliotek där det är tyst och lugnt så kan de bli lättare att plugga.
  6. Planera hur du ska lägga upp veckan så du pluggar minst 1 gång varje dag i kanske 20 minuter per dag så du inte skjuter upp allting sen plötsligt sitter du där kvällen innan och bara rå pluggar sen är det borta på morgonen (INTE BRA ).
  7. Ha ett mål, det är väldigt viktigt att kunna ha ett mål ex. att du ska få det betyget på det provet eller du ska klara av det här innan veckan är slut det kan vara vad som helst.

Det var mina bästa tips som jag hade och komma med hoppas ni gillar det här inlägget så ses vi puss !!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0